صفحه ي نخست | اخبار وبلاگ | رهبري | دانلود مداحي | دانلود سخنراني | نرم افزار موبايل | رايانه اسلامي | قالب وبلاگ | دانلود کتاب | مستند


۱۴ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

چرا در کشور ما آمار طلاق رو به افزایش است ؟


چرا در کشور ما آمار طلاق رو به افزایش است ؟

چرا در کشور ما آمار طلاق رو به افزایش است ؟

پاسخ
پاسخ – دلایل طلاق مختلف است. ما باید مشکل را در خودمان جستجو کنیم .ما باید بدانیم که وقتی ازدواج می کنیم باید کمی خودخواهی های مان را کم کنیم و از پوست خودمان بیرون بیاییم .اگر شما بخواهید دوتا شاخه را بهم جوش بدهید باید هر دو از پوست خودشان بیرون بیایند تا به یکدیگر جوش بخورند. بعضی ها از پوست خودشان بیرون نمی آیند و می گویند که پدر یا خانواده ی ما اینطور بوده است .کسی که می خواهد بچه ای که درحال غرق شدن است را نجات بدهد باید لخت بشود و به درون آب برود. پس ما باید از یک چیزهایی بگذریم . نداشتن گذشت ربطی به تحریم خارجی ندارد و مربوط به درون مان است. رئیس آموزش پرورش کاشان می خواست از مکتب خانه ی یکی از روستاهای اطراف کاشان دیدن کند و مجبورشد که مقداری از مسافت را با اسب طی کند. اتفاقا خادمی سر کلاس بود و داشت بچه ها را ساکت می کرد و در حال کشیدن چپق بود. مدیر به او خبر داد و او چپق خودش را نیمه خاموش کرد و در جیبش گذاشت. رئیس آموزش و پروش وارد کلاس شد و دید که دود فضا را پر کرده است و وقتی سوال کرد مدیر گفت که هیچ وقت اینطور نبوده است و این تصادفی است .روی میز خاکستر بود و وقتی رئیس از خاکستر روی میز سوال کرد مدیر گفت که هیچ وقت این طور نبوده است و امروز تصادفا این طور است .رئیس دید بوی کهنه سوخته می آید. ( چپق خاموش نشده بود و کت خادم در حال سوختن بود)و وقتی سوال کرد ،مدیر گفت که این هم اتفاقی است .رئیس یکی از بچه ها را بلند کرد که از او سوال درسی بپرسد و اتفاق این بچه در درس ضعیف بود و مدیر به او اشاره کرد که بنشیند و شاگرد زرنگ را بلند کرد که درس جواب بدهد . رئیس وقتی خواست سوال کند به شاگر گفت که من به توگفتم بلند شو؟ شاگرد گفت :خیر، مدیر به من گفت که بلند شوم. رئیس گفت :این هم اتفاقی بوده است ؟

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰
سید رضا

ارتباط سینمای هالیوود و لابی های صهیونیسم


ارتباط سینمایی هالیووید ولابی های صهیونسیم

ارتباط سینمایی هالیوود و لابی های صهیونیسم...
سینمایی هالیوود و لابی های صهیونیسم...مصاحبه با پروفسور رودنی شکسپیر، فارغ التحصیل دانشگاه کمبریج انگلیس، اقتصاددان، استاد دانشگاه، مؤلف کتاب ها و رساله های علمی – دانشگاهی در زمینه اقتصاد و… است. وی نخستین کتاب اقتصادی خود را در سال ۱۹۷۶منتشر کرد. رودنی مؤلف چندین رساله دانشگاهی معتبر در زمینه تئوری اقتصادهای دوگانه (binary economics۱) و از منتقدین نظا م های کاپیتالیستی و سوسیالیستی به شمار می رود. وی همچنین رساله ای با عنوان «هفت قدم تا عدالت» دارد که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. رودنی در حال حاضر در دانشگاه «تریساکتی» اندونزی (شهر جاکارتا) مشغول تدریس اقتصاد اسلامی و اقتصادهای دوگانه و مباحث مربوط به امور مالی است. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه خصوصی و دومین دانشگاه مطرح اندونزی محسوب می شود. چهره علمی- دانشگاهی «رودنی» مدت هاست به دلیل مواضع انتقادی که علیه سیاست های اقتصادی لیبرال غرب به ویژه آمریکا گرفته، تبدیل به چهره ای سیاسی- رسانه ای شده است. وی از منتقدین پروپا قرص سیاست های جنگ طلبانه آمریکاست و یکی از مهمترین دلایل بحران اقتصادی این کشور را مربوط به همین سیاست ها می داند.
ادامه مطلب...
۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰
سید رضا

توپ جمع کن فروتن


توپ جمع کن فروتن...

توپ جمع کن فروتن ...

خاطره از: خانم خراسانی و پدرشان آقای عین اله خراسانی

پدر من یکی از افسران نیروی هوایی ارتش بود . یک روز ایشان خیلی ناراحت به منزل آمد. وقتی از وی دلیل ناراحتیش را پرسیدیم، گفت: چند روز پیش که با همکاران  دیگر مشغول بازی والیبال بودیم، مردی به ما نزدیک شد و به دیدن بازی ما مشغول شد. بعد از مدتی آن مرد از ما خواست که با ما بازی کند ولی چون تیم نفر اضافه نمیخواست، درخواست او را  رد کردیم. آن مرد هم با فروتنی لبخند زد و چیزی نگفت و در کنار زمین به تماشا ایستاد. هر از گاهی هم توپ جمع کن ما میشد.

امروز که به سر کار رفتم، در محل آشیانه هواپیماهای جنگی مشغول تعمیر یک هواپیما بودم، مردی که چند روز پیش در زمین والیبال از ما درخواست بازی کرده بود و ما زیاد اهمیت به او نداده بودیم را دیدم و متوجه شدم آن مرد کسی جز تیمسار بابایی معاونت عملیات نیروی هوایی نبوده و من با دیدن ایشان شرمنده شدم اما آن بزرگوار با لبخند و گفتن خسته نباشید و خوش و بش نمودن با ما برخورد نمود و رفتار آن روز من و دوستانم در بازی والیبال را به روی خود نیاورد و صحبتی ننمود.

من چهره ی مهربان ایشان را هیچ وقت فراموش نمیکنم. یک روز که من توی آسانسور گیر کرده بودم، ایشان در را باز کرد و من را که دختر بچه کوچکی بودم، با مهربانی نجات داد. من هر زمان که سریال شوق پرواز را میبینم بی اختیار اشک میریزم. یادم می آید وقتی ایشان شهید شد،  پدر ومادرم خیلی گریه کردند. پدر هنوز که هنوز است از تواضع آن شهید می گوید.  روحشان شاد و یادشان گرامی.
.



۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰
سید رضا

آینده جهان از منظر اسلام


آینده جهان از منظر اسلام

آیا جهان ،آینده ای هم دارد ؟

چکیده
 
موقعی که سخن از آینده جهان به پیش می‌آید تمام فکر و ذهن ما انسان‌ها را به خود مشغول می‌کند که واقعاً آینده جهان چه خواهد شد و آیا اصلاً مگر جهان هم آینده ای دارد ؟
این همان مطلبی است که در مقاله حاضر پیرامون آن صحبت می‌شود. در این مقاله ابتدا به وعده‌هایی که توسط پیامبران پیشین به انسان‌ها درباره آینده جهان شده با توجه به تورات، مزامیر داوود، و برخی دیگر کتب آسمانی می‌پردازیم و به طور خاص به ترسیم آینده جهان از دیدگاه اسلام با توجه به آیات قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام به بحث می‌نشینیم.

مقدمه
 
اصل و اساس اندیشه مهدویت و وجود موعود و منجی برای اصلاح جهان هستی از مواردی است که تنها در دین و آیین اسلام به آن پرداخته نشده بلکه این مطلبی است که توسط خداوند متعال در دیگر کتب آسمانی و تمامی ادیان توحیدی به آن پرداخته شده است و آینده جهان را از آن مستضعفان و صالحان خوانده‌اند از طرفی این اندیشه چنان در ادیان الهی مهم بوده که به دیگر ادیان غیر توحیدی نیز رنگ و بوی خاصی بخشیده است و ادیانی که به ظاهر توحیدی نبوده‌اند به این مسئله ( منجی ) اعتراف نموده‌اند.
در ابتدا به بشارت‌هایی که توسط پیامبران گذشته برای مردم مطرح و در آخر به ترسیم اندیشه مهدویت در دین مقدس اسلام از منظر آیات و روایات می‌پردازیم تا این مطلب به خوبی روشن شود که این اندیشه و اعتقاد برای همگان می‌باشد و اختصاص به دین یا مکتب خاصی ندارد.
ان شاء الله به امید روزی که در این آینده زیبا حضور داشته باشیم.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰
سید رضا

امام حسین ع در سوگ حضرت مهدی عج


امام حسین ع در سوگ حضرت مهدی عج

امام حسین در سوگ حضرت مهدی عج

بر اساس روایاتی که درباره رجعت وارد شده ، امام حسین (ع) در اواخر حکومت ولی عصر (عج) با اصحاب با وفایش رجعت میکند و برای مردمان معرفی میشود ، تاکسی در مورد آن حضرت دچار تردید نگردد . هنگامی که همه مردم او را شناختند ، اجل حضرت بقیه اله فرا رسیده است و چشم از جهان فرو می بندد . آنگاه امام حسین (ع) متصدی و متولی امر غسل ، کفن ، حنوط و دفن ایشان می گردد .

امام صادق (ع) درباره آیه شریفه « ثم رددنا لکم الکره علیهم » (۱) میفرماید :

” مقصود ؛ زنده شدن دوباره امام حسین (ع) و هفتاد تن از اصحابش در عصر امام زمان (عج) است ؛ در حالی که کلاه خود طلایی بر سر دارند و به مردم ، رجعت و زنده شدن دوباره حضرت امام حسین (ع) را اطلاع می دهند تا مومنان به شک و شبهه نیفتند . این درحالی است که حضرت حجت در میان مردم است ؛ چون معرفت و ایمان به حضرتش در دلهای مردم استقرار یافت ، مرگ او فرا میرسد. پس امام حسین (ع)  متصدی و متولی امر غسل ، کفن ، حنوط و دفن ایشان میشود و هرگز غیر از وصی ، وصی را تجهیز و خاکسپاری نمی کند ” (۲)

امام صادق (ع) میفرماید :

” حسین (ع) با اصحابش می آیند و هفتاد پیامبر آنان را همراهی می کنند ؛ چنان که همراه موسی (ع) هفتاد نفر فرستاده شدند . آنگاه حضرت قائم (عج) انگشتر را به وی می سپارد و امام حسین (ع) غسل و کفن و حنوط حضرت قائم را بر عهده میگیرد ” (۳)


----------------------------------------------

پاورقی :

۱ – سوره اسراء ، آیه ۶

۲ – کافی ج۸ ، ص ۲۰۶ ؛ تفسیر برهان ج۲ ، ص۴۰۱

۳ – ایقاظ ، ص ۳۶۸

منبع :

قرآن کریم

حماسه حسینی ، استاد مطهری

سیری در تاریخ کربلا ، مجتبی شاکری

با امام حسین تا عرش ، زهرا علیزاده برمی 


۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰
سید رضا

شما هم هر وقت دیدید اوضاع بی‌ریخت است به سوی خدا فرار کنید


هر وقت دیدید اوضاع بی ریخت است به سوی ...

هر وقت دیدید اوضاع  بی ریخت است به سوی ...
حاج محمد اسماعیل دولابی، از اساتید بزرگ اخلاق و عرفان، حکایتی جالب و درس آموز درباره نزدیکی به خداوند متعال دارد. بر پایه این حکایت ایشان عنوان کرده اند: پسری در خانه خیلی شلوغ‌کاری کرده بود. همه‌ی اوضاع را به هم ریخته بود.وقتی پدر وارد شد، مادر شکایت او را به پدرش کرد. پدر که خستگی و ناراحتی بیرون را هم داشت، شلاق را برداشت. پسر دید امروز اوضاع خیلی بی‌ریخت است، همه‌ی درها هم بسته است، وقتی پدر شلاق را بالا برد، پسر دید کجا فرار کند؟ راه فراری ندارد! خودش را به سینه‌ی پدر چسباند. شلاق هم در دست پدر شل شد و افتاد.
شما هم هر وقت دیدید اوضاع بی‌ریخت است به سوی خدا فرار کنید. «وَ فِرُّوا إلی الله مِن الله» هر کجا متوحش شدید راه فرار به سوی خداست


۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰
سید رضا

تا می توانی به کار مردم برس

 

من پنجاه سال است که دارم اسلام میخوانم

من پنجاه سال است که دارم ...

من پنجاه سال است که دارم اسلام می خوانم بگذار خلاصه اش را برایت بگویم، واجباتت را انجام بده، به جای مستحبات، تا می توانی به کار مردم برس،کار مردم را راه بینداز.اگر قیامت کسی از تو سوال کرد بگو که: فاضل گفته بود.
(از وصایای مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی قدس الله روحه)

۱ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰
سید رضا

زیارت عاشورا را به هیچ عنوان ترک مکن

 
علامه امینی و زیارت عاشورا

علامه امینی وزیارت عاشورا
دکتر محمد هادی امینی - فرزند علامه - می نویسد: پس از گذشت چهار سال از فوت پدرم، در شب جمعه ای قبل از اذان صبح، پدرم را در خواب دیدم و او را بسیار شاداب و خرسند یافتم. جلو رفته و پس از سلام و دست بوسی گفتم: پدر جان در آن جا چه عملی باعث سعادت و نجات شما گردید؟

فرمود: فقط زیارت ابا عبدالله الحسین علیه السلام. سپس فرمود: پسر جان! در گذشته بارها تو را یادآور شدم و اکنون نیز توصیه می کنم که «زیارت عاشورا» را به هیچ عنوان ترک مکن.

۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰
سید رضا

هر جا غصّه دار شدی استغفار کن

 
هر جا غصه دار شدی استغفار کن
هر جا غصّه دار شدی استغفار کن

استغفار امان انسان است.
به این کاری نداشته باش که چرا محزون شده ای، اذیّتت کرده اند؟ گناهی کرده ای؟

محزون که شدی استغفار کن

چه غم خود را داشته باشی و چه غم مؤمنین را، استغفار غم ها را از بین می برد.
همان طور که وقتی خطا می کنی همه صدمه می خورند، مثلاً وقتی چند نفر کفران نعمت می کنند به همه ضرر می رسد؛ استغفار هم که می کنی به همه ماسوای خودت نفع می رسانی...

.:حاج اسماعیل دولابی:.

۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰
سید رضا

کدام شهرها در آخر الزمان سالم هستند؟

 
کدام شهر ها در آخر الزمان سالم هستند ؟
 
از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام سؤال شد که: سالم‌ترین شهرها و بهترین مکان‌ها هنگام نازل شدن فتنه و آشکار شدن شمشیرها کجاست؟

ایشان در پاسخ فرمودند:

سالم‌ترین مکان‌ها در آن روز زمین جَبَل است. زمانی که خراسان مضطرب شود، بین مردم گرگان و طبرستان جنگ رخ دهد و سجستان خراب شود، پس سالم‌ترین مکان در آن روز شهر قم است.۱

از امام صادق علیه السلام سؤال شد که: شهرهای جبل کجاست؟ برای ما نقل شده زمانی که حکومت به شما برگردد، قسمتی از آن از بین می‌رود.

حضرت فرمودند:

در آن جبل، مکانیست که به آن بحر گفته می‌شود و آن قسمت، قم نامیده می‌شود آنجا مرکز شیعیان است.۲

 

 ---------------------------------------------------------

منبع:

۱ـ بحارالانوار، ج۶۰، ص۲۱۷.

۲ـ همان، ص۲۱۲.

 


۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰
سید رضا