صفحه ي نخست | اخبار وبلاگ | رهبري | دانلود مداحي | دانلود سخنراني | نرم افزار موبايل | رايانه اسلامي | قالب وبلاگ | دانلود کتاب | مستند |
شرح دو حدیث از حضرت امام جعفر صادق ع توسط حضرت آیت الله خامنه ای |
گزیده ای از مقام رضوان امام رضا( ع ) در بیان آیت الله جوادی عاملی |
گزیده ای از مقام رضوان امام رضا (ع) در بیان آیت الله جوادی آملی
هیچ موجودی از هیچ موجود دیگری راضی نمیشود، مگر به وساطت مقام امام هشتم؛ هیچ انسانی به هیچ توفیقی دست نمی یابد و خوشحال نمی شود، مگر به وساطت مقام رضوان رضا (سلام الله علیه)؛ و هیچ نفس مطمئنه ای به مقام راضی و مَرضی بار نمییابد، مگر به وساطت مقام امام رضا! او نه چون به مقام رضا رسیده است، به این لقب ملقّب شده است! بلکه چون دیگران را به این مقام میرساند، ملقّب به رضا شد.
ممکن است در بین آحاد امّت کسانی باشند که به مقام رضوان راه پیدا کنند؛ چون پایان بخش سورة مبارکة فجر که فرمود: یا أیَّتُهَا النَّفسُ المُطمَئِنَهُ ارْجِعِی إلی رَبِّکِ راضِیَهً مَرضِیَّه (1)مخصوص ائمه (ع) نیست، شامل سائر انسانهای ملکوتیمنش هم میشود. ممکن است در بین امّت کسانی باشند که دارای نفس مطمئنه و نائل به مقام راضِیَهً مَرضِیَّهً بشوند، امّا رضا نخواهند بود! آنها جزء امّتاند، ولی امام رضا (ع) واسطه است که چنین افرادی در بین امّت به مقام راضِیَهً مَرضِیَّهً راه پیدا می کنند.
اهداف جزئی هم مشمول این اصل کلّی است. اگر کسی در کارهای جزئی موفق شد و راضی شد؛ چه بداند، چه نداند به برکت امام رضا(ع) است. اگر فرزندی کوشید، رضای پدر و مادر را فراهم کرد؛ چه بداند و چه نداند، به وساطت مقام امام رضا(ع) است. و اگر عالم حوزوی یا اندیشور دانشگاهی به مقام علم و دانش بار یافت و بر کُرسی استادی تکیه زد و راضی شد؛ چه بداند، چه نداند به وساطت مقام ایشان است.
خواب سید حسن نصرالله ... |
آیت الله خزعلی به نقل از سید حسن نصرالله می گویند:در یکی از روزهایی که اسرائیل با ناوگان های پیشرفته خود ، تا نزدیک مرز لبنان پیش آمده بود و ما با همه توان مبارزه کردیم ، خسته شده بودم و نمیدانستم چگونه میتوان ، آن ناوگانهای پیشرفته را منهدم کرد ! در اتاق فرماندهی از شدت خستگی خوابم برد .
در خواب دیدم که به محضر اهل بیت علیهم السلام شرفیاب شده ام ، و به نوبت محضر آن انوار مقدس می رسیدم . من هر یک را که زیارت میکردم . پس از هدایت ، مرا به امام بعدی ارجاع میدادند تا اینکه به خدمت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها رسیدم ، به محض دیدن ایشان ، درد دل را آغاز کردم ، از سختی کار گفتم و از ایشان درخواست کمک کردم . آن حضرت با دست مبارکشان به سمت آسمان اشاره ای کرد و و با کلامی از ما دلجویی فرمودند ، در همان حال از خواب بیدار شدم .
تنها چند ساعت از آن خواب گذشته بود که خبر دادند یکی از ناوگان های اسرائیل منهدم شده است . ساعت این اقدام پیروز مندانه را پرسیدم . درست این اتفاق در همان ساعتی که من آن خواب را دیده بودم روی داد.
در اینجا به اطلاع کاربران محترم می رسد ، با توجه به نقل این خواب توسط آیت الله خزعلی و با توجه به انهدام ناوگان های مذکور که در جنگ 33 روزه که به مثابه یک معجزه الهی تلقی می شد و همگان اخبار آن را شنیدند و تصاویر آن را دیدند ،
می توان به حقیقت این رویای صادقه پی برد و این کرامت الهی و لطف ائمه اهلبیت (علیهم السلام) به مسلمانان را مصداق آیه شریفه " ..وما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی.." {شما آنان را نمی کشتید ، خدا بود که آنها را می کشت و آنگاه که تیر می ، انداختی ، تو تیر نمی انداختی ، خدا بود که تیر می انداخت ، تا به مؤمنان نعمتی کرامند ارزانی دارد هر آینه خدا شنوا و داناست} قلمداد نمود و با اعتقاد به آیه شریفه "لتدخلن المسجد الحرام ان شاء الله آمنین" در انتظار پیروزی های پیاپی اسلام بر کفر بوده و زائر اولین قبله موحدان عالم باشیم .
منبع : جهان
دعا روح عبودیت |
سید مهدی میرداماد |
وبلاگ چند رسانه شیعه این بار ویژه برنامه عزاداری ریحانه ی سیدالشهدا ، حضرت رقیه بنت الحسین علیهما السلام را با مداحی سید مهدی میرداماد به صورت صوتی و تصویری آماده ی دانلود کرده است
دوستان عزیز در صورت مشکل در دانلود فایل به مدیریت وبلاگ اطلاع دهید
گفتاری از آیت الله مجتهدی تهرانی
|
شخصی به امام رضا(ع) عرض کرد: «به خدا سوگند! هیچکس در روی زمین از جهت برتری و شرافت اجداد، به شما نمیرسد».
امام رضا(ع) فرمودند: «تقوی به آنان شرافت داد و اطاعت پروردگار، آنان را بزرگوار ساخت».
شرح حدیث
امام رضا(ع) دراین حدیث میفرماید: پدران من را تقوا با شرافت کرد، چرا که امام گناه نمیکند و تقوای الهی را پیشه خود میسازد.
به عنوان نمونه، امام سجاد(ع) آن قدر عبادت میکرد که سالی دو بار پیشانیشان را به خاطر اینکه پینه بسته بود، قیچی میکردند به خاطر همین لقب «زینالعابدین» را به ایشان دادند.
امام زینالعابدین(ع)، با آن عبادتهاى فراوان و طولانى، عبادت خود را کوچکتر و کمتر از عبادت امام على(ع) قلمداد مىکرد، از شگفتى احوال آن حضرت، آن است که شبها به فقرا کمک میکرد و روزها نخلستانها را آبیاری میکرد و با این حال عبادتهای طولانی داشته است.
امام رضا(ع) میفرماید که بهترین مردم، کسی است که تقوایش بیشتر از من باشد و اطاعت بیشتر از خدا داشته باشد.
عنایت امام رضا(ع) به آیتالله مجتهدی تهرانی
اگر حاجتی داشتی، امام رضا(ع) را سه مرتبه به جان امام جواد(ع) قسم بده که برآورده میشود و من خودم حاجتی داشتم و این کار را کردم و در همان شب آیتالله سیّد محمّد خوانساری را در خواب دیدم و پاکتی را که محتوای بیست هزار تومان بود به من دادند و ضمن آن احوال طلاب را پرسیدند و فرمودند: پول را بین طلبه ها تقسیم کن و وقتی از خواب بیدار شدم، چون نام ایشان «سیّد محمّد تقی» بود، فهمیدم امام جواد(ع) به ما عنایت کردهاند و حاجتم بیشتر از طلبم برآورده شد!
چگونه به امام رضا(ع) ارادت پیدا کنیم؟
در حرم امام هشتم علیهالسلام بنشینید، همین که حرم ساعت یک نیمه شب شلوغ است، دو نیمه شب شلوغ است، سرگذشت کسانی را که از امام رضا علیهالسلام شفا گرفتهاند بخوانید، ارادت به امام هشتم(ع) پیدا میکنید و وقتی که به امام هشتم(ع) ارادت پیدا کردید، خداشناس میشوید، اگر امام هشتم علیهالسلام یک رییس جمهور بود، یک مقام دنیایی بود، آیا ساعت دو نیمه شب هم حرمش شلوغ بود؟!
رابطه خداشناسی با تماشای حرم رضوی
اگر میخواهی خدا را بشناسی، برو به تماشای حرم امام رضا(ع) که هر زمان بروی، دستت به ضریح مبارکش نمیرسد.
سخنرانی شیخ حسین انصاریان |
پاسخ به شبهه ی اگر قصد پیامبر اکرم ص ... + پخش آنلاین |
سوال – در مورد پاکی قلب توضیحاتی بفرمایید.
پاسخ – کسی که سوءظن دارد همه را بد می بیند مثل فردی که عینک سیاه دارد و همه چیز را سیاه می بیند یا فردی که عینک سبز دارد و همه ی کاه ها را علف می بیند. باید فکر انسان پاک باشد. بدون دلیل آره یا نه نگوید. پاکی فکر، چشم و گوش مهم است. گاهی ما فکرمان را آلوده می کنیم. یعنی پای حرف همه می نشینیم و اگر این افرادی که حرف می زنند ناپاک باشند فکر ما را هم ناپاک می کنند. قرآن می فرماید: عده ای شعارهای زیبا می دهند و کسانی هم که به معاد ایمان ندارند این شعارها را می پذیرند. بخاطر همین داریم که اگر به حرف کسی گوش بدهی، عبد او می شوی. اگر فردی حرف حق بزند شنونده اهل حق می شود و اگر فردی حرف باطل بزند، شنونده اهل باطل می شود. چرا شما روی نوار مغزتان هر حرفی را ضبط می کنید؟ حرفی را گوش بدهیم که علم یا دین یا ابتکار ما را زیاد کند. در واقع ما گفتن و شنیدن هر حرفی ،به روح خودمان آلودگی را تزریق می کنیم. آلودگی روحی مهمتر از آلودگی جسمی است. ریشه ی کارهای خوب ،باید قلب پاک باشد. قرآن می فرماید: کار شما زیبا بود ولی اگر قلب شما پاک باشد، مورد قبول واقع می شود. شما آب را در لیوان می خورید .اگر آب را در ظرف دیگری بریزند شما آنرا نمی خورید. در چند آیه داریم که اگر مومن بودی کارهای تو قبول است. ویزای ما تقواست. در قرآن داریم: خدا آنرا خوب قبول کرد. پس مشخص می شود که قبول شدن درجات دارد . در دعا احسن قبولک هم داریم. حتی پول دادن به فرزند و همسر هم متفاوت است. یک وقت شما پول را پرت می کنی، یک وقت پول را در کیف همسر می گذاری و یک وقت به حساب بانکی اش می ریزی. دادن پول درجه دارد.
وقتی می خواهیم به سبزی فروش پول بدهیم آنرا در پاکت نمی گذاریم ولی وقتی می خواهیم خمس بدهیم آنرا در پاکت می گذاریم زیرا این پول برای پیامبر است. در قرآن خدا به حاجی می گوید که من به گوشت و خون گوسفندی که می کشی کاری ندارم ،می خواهم از پول دل بِکنی.
چرا شیعیان در نماز از مهر استفاده می کنند؟ |
سؤال :
چرا شیعیان در نماز از مهر استفاده میکنند؟
برای روشن شدن جواب، توجه شما را به چند نکته جلب مینمائیم:
۱ ـ فقهای شیعه براساس ادلّهای که بیان میکنند، معتقدند که بایدسجده بر روی اجزای اصلی زمین و یا آنچه از زمین روئیده واز جنسهایی که خوردنی و پوشیدنی نیست انجام شود؛
بنابراین سجده برسنگ، خاک، چوب، حصیر، کاغذ، برگ درخت و امثال آنها را جایز میدانند.اما سجده بر پارچه، موکت، فرش نخی یا پشمی و همچنین بر اشیایمعدنی و مواد نفتی و جواهرات را جایز نمیدانند.
جهت آشنایی بیشتر، به عنوان نمونه عین فتوای مراجع شیعه را که دررسالههای عملیّه آنان موجود است، میآوریم:
« باید بر زمین و چیزهای غیرخوراکی کهاز زمین میروید، مانند چوب و برگدرخت سجده کرد، و سجده برچیزهای خوراکی و پوشاکی و معدنیصحیح نیست.» (۱)
۲ ـ از آنجا که در عهد پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم ، کف تمام خانههای مردم و کف مساجد با فرش های نخی و پشمی و امثال آنها فرش نبود، بلکه کف آنها خاک یاحداکثر حصیر بود و فقط گاهی قطعهای پوست گوسفند و امثال آن راهنگام نشستن خود و یا برای مهمان بر زمین پهن میکردند و روی آنمینشستند، پس نیازی به گذاشتن چیزی بر روی زمین برای سجده نبودو بر همان خاک یا سنگ و یا حصیر کف اتاق، سجده مینمودند و اگر کفتمام اتاق فرش بود و یا اطمینان به پاکی زمین نداشتند، مقداری خاک را دردستمالی قرار میدادند و آن را پهن و بر روی آن سجده میکردند. همچنانکه در روایات شیعه آمده است، امام صادق علیه السلام قدری از خاک کربلا را دردستمالی قرار داده بودند و هنگام نماز آن را پهن کرده و بر آن خاک سجدهمینمودند. (۲)