صفحه ي نخست | اخبار وبلاگ | رهبري | دانلود مداحي | دانلود سخنراني | نرم افزار موبايل | رايانه اسلامي | قالب وبلاگ | دانلود کتاب | مستند


ارتباط سینمای هالیوود و لابی های صهیونیسم


ارتباط سینمایی هالیووید ولابی های صهیونسیم

ارتباط سینمایی هالیوود و لابی های صهیونیسم...
سینمایی هالیوود و لابی های صهیونیسم...مصاحبه با پروفسور رودنی شکسپیر، فارغ التحصیل دانشگاه کمبریج انگلیس، اقتصاددان، استاد دانشگاه، مؤلف کتاب ها و رساله های علمی – دانشگاهی در زمینه اقتصاد و… است. وی نخستین کتاب اقتصادی خود را در سال ۱۹۷۶منتشر کرد. رودنی مؤلف چندین رساله دانشگاهی معتبر در زمینه تئوری اقتصادهای دوگانه (binary economics۱) و از منتقدین نظا م های کاپیتالیستی و سوسیالیستی به شمار می رود. وی همچنین رساله ای با عنوان «هفت قدم تا عدالت» دارد که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. رودنی در حال حاضر در دانشگاه «تریساکتی» اندونزی (شهر جاکارتا) مشغول تدریس اقتصاد اسلامی و اقتصادهای دوگانه و مباحث مربوط به امور مالی است. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه خصوصی و دومین دانشگاه مطرح اندونزی محسوب می شود. چهره علمی- دانشگاهی «رودنی» مدت هاست به دلیل مواضع انتقادی که علیه سیاست های اقتصادی لیبرال غرب به ویژه آمریکا گرفته، تبدیل به چهره ای سیاسی- رسانه ای شده است. وی از منتقدین پروپا قرص سیاست های جنگ طلبانه آمریکاست و یکی از مهمترین دلایل بحران اقتصادی این کشور را مربوط به همین سیاست ها می داند.
سومین کنفرانس هالیوودیسیم و سینما با هدف نقد و بررسی عملکرد هالیوود در تولید فیلم های سینمایی با مضامین” ایران هراسی” و “اسلام ستیزی” از تاریخ ۱۵-۱۸ در تهران برگزار شد. این کنفرانس در قالب موضوع های شامل “هدف از تولید فیلم های ضد ایرانی و ضد اسلامی”، “راهکارهای مقابله با سینمای سلطه” و “سینمای هالیوود و صهیونیسم” بود.
بر این اساس، محورهای اقتصاد هالیوود شامل بررسی جریان پول در صنعت فیلم هالیوود و هالیوود و قدرت اقتصادی آن در جهت اهداف غیر اخلاقی، نقش سینمای مستقل در بیداری جهان شامل بررسی جنبه های مختلف جنبش اشغال در آمریکا و اروپا، رویکردهای جهت حمایت جنبش اشغال وال استریت و استفاده از سینما جهت گسترش موج بیداری جهانی از محورهای این رویداد به شمار می‌ رفت.

در ابتدا لطفاٌ نظر خود را در مورد کنفرانس هالیوود بیان کنید؟


شکسپیر- هالیوود تنها یکی از ابزارهای تبلیغاتی غرب است که حتی در مواردی خاص باعث ایجاد آشوب و خشونت می شود؛ چرا که از سوی لابی صهیونیسم و آنهایی که بدنبال بهانه هستند، دستاویزی برای خشونت بیشترو تهاجم می شود. هالیوودی که بارها و بارها به قول خود آمریکایی ها حضور موفق آنها در حوزه خلیج فارس و بطور خاص عراق را به تصویر کشیده است و به گفته برخی پیش زمینه حمله آمریکا به عراق نیز توسط همین صنعت مهیا شد. بنابراین، به نظر من، بر همه متفکرین، سیاست مداران، هنر و هنرمندان واجب است که به مقابله با آن بپردازند و برای ساختن و ایجاد فرهنگی جدید با اثراتی مثبت تلاش کنند.

تاثیر هالیوود بر جامعه و فرهنگ آمریکا را چگونه ارزیابی می کنید؟


شکسپیر- هالیوود تبدیل به یک مستعمره مورد علاقه صهیونیسم شده است و می توان گفت که تقریباٌ تمامی جامعه آمریکا به نوعی تحت تاثیر آن است و به همین دلیل لابی صهیونیسم تلاش و هزینه زیادی را برای به خدمت گرفتن و توسعه آن انجام می دهد. به عنوان مثال در مورد قضیه هولوکاست؛ در دنیا هولوکاست های بسیاری با نام های متفاوت وجود دارد. اتفاقاتی که شبیه به هولوکاست است علیه مسلمانان در برمه و نقاط مختلف دنیا انجام می شود اما هیچکدام جایی در میان تبلیغات و فیلم هایی که در سینمای آمریکا ساخته می شود ندارند. چرا که هالیوود یک نهاد خصوصی است که تنها و تنها برای یک گروه و بر اساس اهداف همان گروه کار می کند و هدف دیگری به جز رسیدن به اهداف آن گروه ندارد.

لطفاٌ در مورد تاثیر لابی صهیونیسم بر سینمای هالیوود صحبت کنید؟


شکسپیر- هر فیلم نیاز به مقدار بسیار زیادی پول دارد و به همین دلیل، یک فیلم، با توجه به هزینه ای که برای آن می شود، بایستی بازخورد و سودی برای دولت نیز داسته باشد و به نحوی آن پول را برگرداند. در هالیوود این روش به صورت نوعی صنعت تعریف شده است با این تفاوت که در هالیوود می توان گفت که هیچ فیلمی بطور مستقل ساخته نمی شود و این تبدیل به یک قانون کلی شده است. بنابراین، صهیونیسم، نه تنها در هالیوود بلکه در مسائل مالی نیز بر سیاست های آمریکا تاثیر می گذارد.

هدف اصلی آمریکا از سیاه نمایی علیه ایران چیست؟


شکسپیر- ایالات متحده آمریکا نمی خواهد که هیچ کشوری دارای استقلال باشد؛ استقلال سیاسی، استقلال مالی یا حتی استقلال فرهنگی. بنابراین سعی می کند که حتی از راه هنر نیز برای رسیدن به این هدف تلاش کند و مشکل از همین جا شروع می شود. در حقیقت، تحریم ها علیه ایران از سال ۱۹۷۹ آغاز شده است. استقلال مهم ترین دلیلی است که آمریکا هر کاری انجام می دهد تا دیگر کشور ها به آن دست نیابند؛ اما امروزه جهان تغییر یافته است، قدرت اقتصادی از غرب جابجا شده است و غرب دیگر تنها قدرت اقتصادی دنیا محسوب نمی شود. قدرت برتر سیاسی نیز از غرب رخت بر بسته است و آمریکا قدرت و توانمندی گذشته خود را از دست داده است. آمریکا نه تنها قدرت گذشته خود را از دست داده است بلکه خطرات بسیار زیادی، او را تهدید می کند چرا که امروز آمریکا با مشکلات اقتصادی فراوان و بزرگی دست به گریبان است. شاید دیگر کاری از دست فیلم های تبلیغاتی ساخته نباشد و فیلم های تبلیغاتی علیه مسلمانان دیگر راه حل این مشکل نباشد تا محبوبیت مسلمانان و ایرانی ها را خراب کنند. شرایط بسیار بحرانی تر از این حرفهاست. اما درست در همین شرایط، ایران رفتاری بسیار منطقی و ساده را در پیش گرفته است و تلاش می کند تا یک تعادل را در روابط بین المللی ایجاد کند. و مسلماٌ بدنبال ایجاد روابط بین المللی متعادل و مناسب نیز هست تا با سایر کشورها ارتباط خود را حفظ کند. ایران تا بحال به هیچ فرد و کشوری در دنیا حمله نکرده است و این نکته ای است که نمی توان به آسانی و سادگی از آن چشم پوشید. من فکر می کنم که احساس مردم در سراسر دنیا چیزی متفاوت از آن تصویری است که نشان داده می شود و این را در مصاحبه هایم با شبکه پرس و … بارها گفته ام. اما باید بگویم که با این روندی که آمریکا در پیش گرفته است بنظر می رسد که بدنبال آینده ای پر از خشونت باشد.

به نظر شما، آیا آمریکا واقعاٌ به دنبال انجام مذاکره ای عادلانه با ایران است؟


شکسپیر- نه! به هیچ وجه! اگر در این مذاکرات، حتی امتیازی از جانب ایران به آمریکا داده می شد، آنچه رخ می داد این بود که آمریکا تقاضای خود را تغییر می داد و خواسته دیگری را مطرح می کرد. در ظاهر اینگونه بنظر می رسد که آنها می گویند ” بسیار خوب! اکنون ما آماده مذاکره هستیم”، اما این فقط یک بازی است.


بنابراین آنچه من به عنوان یک آمریکایی از آن مطمئن هستم این است که آمریکا در مذاکره با ایران هرگز با صداقت حاضر نخواهد شد؛ چرا که مذاکره با وجود این همه تحریم معنایی ندارد. اگر کشوری قصد مذاکره برای صلح دارد، دلیل اعمال این همه تحریم و فشار چیست؟ از یک سو حرف از مذاکره است و از سویی دیگر تحریم ها تشدید می شود. با این اوصاف پیشنهاد من به ایران، در یک کلام، باج ندادن به آمریکا و چشم پوشی نکردن از حق و حقوق شان است.


موافقين ۰ مخالفين ۰
سید رضا

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی